امروزه رسانه های اجتماعی در حال تغییر دادن شیوه های ارتباط افراد با یکدیگر و نحوه جمع آوری اطلاعات توسط آن ها می باشند. ظهور رسانه های اجتماعی نحوه به اشتراک گذاری اخبار، اطلاعات، رویدادها، تصاویر، نظرات و تبادل میان انسان ها را متحول کرده است. تاثیر رسانه های اجتماعی به حدی بوده است که پارادایم های بازاریابی در سراسر جهان را متحول نموده است و در اندک زمانی ابزارها و شیوه های فعلی و مرسوم بازاریابی را منسوخ خواهد نمود. از منظر دیگر با حضور نسلی مجازی (یا دیجیتال) از رسانه ها، تبلیغات دهان به دهان و ارتباط بی واسطه و آنی با مشتریان، ابزارهای قدرتمندی را در اختیار متولیان بازاریابی خدمات، محصولات و نام های تجاری قرارداده است.
شاید به عنوان صاحب یک کسب و کار، بازاریابی و حضور در رسانه های اجتماعی و تبدیل شدن به عضوی فعال از شبکه های اجتماعی برای شما جذابیت آنچنانی نداشته باشد و شیوه های مرسوم و سنتی بازاریابی را بیشتر بپسندید. خب، این تصمیم در حوزه اختیار شماست! امّا فراموش نکنید که با اتخاذ سیاست عدم حضور در رسانه های اجتماعی به معنی واقعی کلمه از قافله عقب خواهید افتاد! مطمئن باشید که در کمتر از چند ماه زمانیکه یک مشتری بالقوه بدنبال جستجوی عنوان محصولات شما در گوگل می باشد، به سرعت هر چه تمام به وب سایت، وبلاگ، صفحه اینستاگرام یا لینکدین رقبای شما هدایت خواهد شد و به همین سادگی مشتری جدیدی را دو دستی به رقبا تقدیم کرده اید. شاید به جرات بتوان گفت از زمان اختراع تلویزیون، هیچ رسانه دیگری نتوانسته این چنین بر شیوه های تصمیم سازی مشتریان برای خرید و استراتژی های بازاریابی مدیران کسب و کار تاثیر بگذارد! ابزارهایی مانند بازاریابی تلفنی، بازاریابی پیامکی، ارسال نمابر و حتّی ایمیل مارکتینگ علیرغم آنکه در نوع خود نوآوری های فوق العاده ای به شمار می رفتند، امّا به گرد پای بازاریابی در رسانه های اجتماعی هم نمی رسند. بر همین اساس موسسه توسعه و آموزش فصل با درک صحیحی از نیازهای کسب و کارها و پیشه وران ایرانی در حوزه بازاریابی و دغدغه های موجود در زمینه توسعه هدفمند دانش و مهارت های این حوزه، برنامه آموزشی کاملا کاربردی و منحصربفردی را تحت عنوان “کارگاه بازاریابی در رسانه های اجتماعی” طراحی نموده و مشارکت در آن را توصیه می نماید.
شرکت در این برنامه آموزشی به افراد و گروه های زیر توصیه می شود:
مشارکت در این کارگاه آموزشی به کلیه افرادی که متولی، علاقه مند یا درگیر بازاریابی کسب و کار یا ترویج یک نام تجاری (Brand) می باشند مفید می باشد. حضور در این سمینار آموزشی به افراد زیر اکیداً توصیه می گردد:
– مدیران عامل شرکت ها و سازمانها، صاحبان کسب و کارها و پیشه وران
– مدیران ارشد و میانی حوزه های بازاریابی، تبلیغات، روابط عمومی، فناوری اطلاعات و فروش
– برنامه نویسان وب و توسعه دهندگان کسب و کارهای اینترنتی
– کارآفرینان و توسعه دهندگان کسب و کار
– کارشناسان و متخصصین حوزههای مدیریت، سازمان و کسب و کار
– دانشجویان رشتههای مختلف فنی، مهندسی و مدیریت
– افرادی که قصد پیاده سازی و یا جلب حمایت سرمایه گذاران نسبت به ایده های خود را دارند.
– افرادی که به نحوی قصد راه اندازی یا توسعه کسب و کار شخصی خود را دارند.
– افرادی که می خواهند با حداکثر سرعت، نام تجاری خود را توسعه دهند.
– علاقهمندان به موضوعات کارآفرینی، بازاریابی و مدیریت کسب و کار
برنامه درسی دوره
مبانی Social Media Marketing | |||
مقدمه ای بر بازاریابی | |||
آشنایی با مفهوم Social Media (رسانه اجتماعی) | |||
جایگاه Social Media در بازاریابی | |||
آشنایی با مفهوم Social Media Marketing | |||
مزایای بازاریابی در رسانه های اجتماعی | |||
تدوین برنامه استراتژیک بازاریابی در رسانه های اجتماعی | |||
بازارهای هدف در Social Media | |||
مشتریان B2B و B2C در بازاریابی اجتماعی | |||
تعریف کمپین های بازاریابی در فضای مجازی | |||
تیم سازی در Social Media Marketing | |||
برندینگ و دغدغه های مالکیت معنوی | |||
مشارکت با مخاطب در شبکه های اجتماعی | |||
ابزارهای Social Media Marketing | |||
ابزارهای بهینه سازی بازاریابی در رسانه های اجتماعی | |||
تعامل با موتورهای جستجو با تمرکز بر Google | |||
ترکیب SEO بر اساس Social Media | |||
اصول انتخاب کلمات کلیدی یا Keyword ها | |||
چگونگی استفاده از لینک ها | |||
نظارت بر عملکرد اقدامات SEO | |||
افزایش ترافیک سایت | |||
استفاده بهینه از Social Bookmark ها | |||
تکنیک های افزایش نرخ بازدید سایت | |||
بلاگ ها، پادکست ها و ویلاگ ها (VLog) | |||
ارزش محتوا در بازاریابی اجتماعی | |||
راه اندازی سایت و بلاگ | |||
ساخت پادکست و نشر آن | |||
ساخت ویدیوکست و نشر آن | |||
بازاریابی ویروسی در شبکه های اجتماعی | |||
خبرنامه های اینترنتی و E-Mail Marketing | |||
ارزیابی اثربخشی بلاگ ها و محتوای صوتی و تصویری | |||
اصول و مبانی مایکروبلاگینگ | |||
چگونه از Twitter برای بازاریابی در رسانه های اجتماعی استفاده کنیم!؟ | |||
اصول و مبانی Social Networking | |||
چگونه از LinkedIn برای بازاریابی در رسانه های اجتماعی استفاده کنیم!؟ | |||
چگونه از Google+ برای بازاریابی در رسانه های اجتماعی استفاده کنیم!؟ | |||
اصول و مبانی Image Marketing | |||
چگونه از Instagram برای بازاریابی در رسانه های اجتماعی استفاده کنیم!؟ | |||
مقدمه ای بر Video Marketing | |||
چگونه از Aparat برای بازاریابی در رسانه های اجتماعی استفاده کنیم!؟ | |||
اصول و مبانی Instant Messaging | |||
چگونه از Telegram برای بازاریابی اجتماعی استفاده کنیم!؟ | |||
ارزیابی و سنجش بازده بازاریابی دررسانه های اجتماعی (Social Media Marketing ROI) |
نقد و بررسی دوره
هیچ نقد و بررسی برای این دوره ثبت نشده است.