تماس مستقیم:  

تبدیل یک ایده به یک کسب و کار موفق فرآیندی است جامع که هدایت و برنامه ریزی برای آن نیازمند داشتن مجموعه جامعی از دانش های حوزه های مختلفی مانند مدل های کسب و کار، مدیریت کارآفرینی، نوآوری، مدیریت استراتژیک، مدیریت بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی، حسابداری، برنامه ریزی و کنترل پروژه و … می باشد. بر همین اساس از سال ۱۳۹۳ طراحی یک کارگاه آموزشی جامع که شرکت کنندگان را به دانش و توانمندی کافی و تجربه فشرده ای از هر آنچه که برای تبدیل یک ایده کسب و کار خام و اولیه به یک کسب و کار دارای هدف، استراتژی، ساختار و شانس موفقیت بالا در محیط کسب و کار پرتلاطم امروز تبدیل کنند، در دستور کار موسسه توسعه و آموزش فصل قرار گرفت و حاصل این تلاش، شکل گیری کارگاه آموزشی جامعی تحت عنوان “کارگاه طراحی و برنامه ریزی کسب و کار” بود. در این برنامه آموزشی، شرکت کنندگان بر دو حوزه Business Design (از شاخه های جدید و بروز در زمینه مدیریت کسب و کار و متمرکز بر طراحی Business Model) و Business Planning (متمرکز بر برنامه ریزی کسب و کار و تدوین Business Plan) دانش و توانمندی هایی که افراد پس از شرکت در این برنامه آموزشی فرا می گیرند، به شرح ذیل می باشد:
­ – دانش: عمومی مدیریت و سازمان، کارآفرینی و نوآوری، مدیریت استراتژیک، بازاریابی، منابع انسانی، مدیریت مالی و حسابداری، مفاهیم خلق مدل کسب و کار و اجزای بوم مدل کسب و کار، اجزای طرح کسب و کار، نقش و جایگاه مدل و طرح کسب و کار در نوآوری سازمانی
­  – توانایی: تبدیل ایده به مدل کسب و کار، تحلیل مدل کسب و کار و بهسازی آن، برنامه ریزی در راستای تبدیل ایده یا مدل کسب و کار به طرح جامع کسب و کار، تحلیل بازار و رقبا، تحلیل سازمان، تدوین طرح مالی، تدوین طرح بازاریابی، کاربری نرم افزار Business Plan Pro، تحلیل (نسبی) مدل ها و برنامه های کسب و کار

 

بیشتر بخوانید

سرفصل های آموزشی

این برنامه آموزشی در قالب کاملاً کارگاهی و در مدت ۵۶ ساعت (۱۴ جلسه ۴ ساعته) برگزار می گردد. در قالب این برنامه شرکت کنندگان به گروه های ۴ یا ۵ نفره تقسیم شده و در قالب یک پروژه عملی، از مرحله ایده شروع نموده و تبدیل ایده به مدل کسب و کار، تبدیل مدل کسب و کار به برنامه بازاریابی و توسعه برنامه بازاریابی به طرح کسب و کار را آموزش می بینند. در طول برنامه آموزشی، علاوه بر فعالیت بر پروژه گروهی (که می توانند بر اساس ایده های توسعه کسب و کار در سازمان کارفرما تعریف شوند)، مطالعات موردی از مدل ها و طرح های کسب و کار به صورت گروهی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند و در بین جلسات آموزشی، تکالیف درسی ویژه ای با هدف استفاده بهینه از زمان جلسات آموزشی به شرکت کنندگان محول می گردد. این برنامه آموزشی در برگیرنده ۴ ماژول مجزا به شرح ذیل می باشد:
–  کتاب اول: نوآوری در مدل کسب و کار: ۴۰% محتوا و ۵ نیمروز
–   کتاب دوم: برنامه ریزی بازاریابی راهبردی: ۳۰% محتوا و ۴ نیمروز
–  کتاب سوم: برنامه ریزی مالی و اقتصادی: ۲۰% محتوا و ۳ نیمروز
–   کتاب چهارم: تدوین برنامه کسب و کار: ۱۰% محتوا و ۲ نیمروز

BusienssDesign(5).pngBusienssDesign(4).pngBusienssDesign(2).pngBusienssDesign(3).png

شرکت در این برنامه آموزشی به افراد و گروه های زیر توصیه می شود:
–  مدیران عامل شرکت ها و سازمان‌ها
–  مدیران ارشد و میانی شرکت ها و سازمان‌ها
–  مدیران مالی، بازاریابی، ‌منابع انسانی، عملیاتی و تحقیق و توسعه
–  کارآفرینان و ‌توسعه دهندگان کسب و کار
–  کارشناسان و متخصصین حوزه‌های مدیریت، سازمان و کسب و کار
–  دانشجویان رشته‌های مختلف فنی، مهندسی و مدیریت
–  افرادی که قصد پیاده سازی و یا جلب حمایت سرمایه گذاران نسبت به ایده های خود را دارند.
–  افرادی که به نحوی قصد راه اندازی کسب و کار شخصی خود را دارند.
–  افرادی که می خواهند با حداکثر سرعت، در مسیر شغلی و حرفه ای خود رشد و پیشرفت نمایند.
–  علاقه‌مندان به موضوعات کارآفرینی، مدیریتی و کسب و کار

پیش نیاز شرکت در کارگاه آموزشی
این برنامه به گونه‌ای طراحی شده است که تمامی افراد با هر سطحی از تجربه، تخصص و علاقه‌مندی در زمینه‌های کسب و کار، مدیریت و سازمان می‌توانند در آن شرکت نمایند. اهمیتی ندارد که هم اکنون در چه سطحی از تجربه و دانش کسب و کار و مدیریت هستید، حتی اگر قله‌های موفقیت را فتح کرده‌اید و یا به تجربه و آزمون و خطا دانش شخصی خود را در این زمینه بدست آورده‌اید، باز هم حرفهای تازه ای را برای آموختن و فرا گرفتن خواهید یافت و توانایی خود را در معرض ارزیابی، تمرین و تقویت بیشتر قرار خواهید داد.کمتر

برنامه درسی دوره

مروری بر ادبیات سازمان، کسب و کار، کارآفرینی و نوآوری
آشنایی با مفهوم، اهمیت و اجزای مدل کسب و کار
مطالعه موردی مدل کسب و کار و فرآیند تدوین آن
تدوین مدل کسب و کار در عمل و ارائه و بهبود آن
آشنایی با مفاهیم اساسی مدیریت استراتژیک و اجزای آن
آشنایی با مفاهیم اساسی مدیریت بازاریابی و اجزای آن
مطالعه موردی طرح بازاریابی و فرآیند تدوین طرح بازاریابی
تدوین و ارزیابی برنامه بازاریابی در عمل
آشنایی با مفاهیم اساسی حسابداری و مدیریت مالی
تدوین و ارزیابی برنامه مالی در عمل
مقدمه ای بر تدوین طرح توجیهی
آشنایی با فرآیند توسعه کسب و کار و برنامه مدل کسب و کار
مطالعه موردی طرح کسب و کار
تدوین و ارزیابی برنامه کسب و کار در عمل
تدوین برنامه کسب و کار در عمل با نرم افزار Business Plan Pro

نقد و بررسی دوره

نا مشخص

امتیاز
  • 5 ستاره0
  • 4 ستاره0
  • 3 ستاره0
  • 2 ستاره0
  • 1 ستاره0

هیچ نقد و بررسی برای این دوره ثبت نشده است.

شرکت در دوره
  • رایگان
  • 2 روز
2 دانشجو ثبت نام کرده

منوهای نصب در پنل مدیریت