تماس مستقیم:  

بازاریابی = ابزار مدیریت تقاضا در بازار

پایین آوردن قیمت کالا و خدمات بدون شک باعث افزایش فروش می شود ولی آیا افزایش فروش از محل ارزان فروشی برای یک کسب و کار ارزشمند است و توسعه و بقای آن را تضمین می نماید؟!
بازاریابی به عنوان شیوه ی مدیریت بازار می کوشد تا فروش شما را بدون کاهش قیمت و حتی در صورت بالا بردن بهای آن افزایش دهد. اما چگونه؟!؟
کالاهای کمیاب (مانند طلا)، اعتیاد آور (مانند سیگار) و ضروری (مانند دارو) کالاهایی هستند که مشتری آن ها حاضرند هر قیمتی را برای تصاحبشان بپردازند. تصور کنید خودوری شما وسط جاده چالوس بدون یک قطره بنزین متوقف شده است… چقدر حاضرید برای خرید یک گالن بنزین بپردازید؟!
بازاریابان تلاش می کنند تا از طریق استراتژی ها، برنامه های عملیاتی، تکنیک ها و ابزارهای مدیریت بازاریابی، بدست آوردن و خرید کالاهای غیرضروری را برای مشتریان کاملا ضروری و غیرقابل اجتناب نمایند. می توان گفت نقطه عطف هنر و علم بازاریابی، تبدیل یک کالای لوکس و تجملی به کالایی کمیاب و ضروری مانند بنزین، دارو و سیگار برای مشتری می باشد. پس می توان به عنوان ساده ترین تعریف ممکن گفت: بازاریابی ابزار مدیریت تقاضا در بازار است که الزاما هم نباید صرفاً از طریق کاهش (یا افزایش) قیمت محصولات و خدمات صورت پذیرد!

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

0 پاسخ به "بازاریابی = ابزار مدیریت تقاضا در بازار"

    ارسال یک پیغام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    منوهای نصب در پنل مدیریت