مدیریت بازاریابی به شیوه اثربخش و هوشمندانه، یکی از اصلی ترین ارکانی است که می تواند نقش تعیین کننده ای در موفقیت یا شکست یک کسب و کار (علی الخصوص کسب و کارهای نوپا) ایفا نماید.
این ترکیب علم و هنر، جامعه شناسی و روانشناسی، آمار و ارتباطات، تحقیق و تخیل وسعتی به گستره تاریخ تجارت و کسب و کار در نوع بشر دارد. آشنایی با چکیده اصلی مدیریت بازاریابی در قالب طرح بازاریابی (Marketing Plan) و روش های تحقق اهداف و برنامه های فروش و بازاریابی یکی از مهم ترین آموزه های می باشند که می توانند تفاوت میان کارآفرینان موفق و ناموفق را مشخص نمایند. در این برنامه آموزشی تمامی آنچه که باید از مراحل مطالعه، برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر مدیریت بازاریابی بدانید را فرا خواهید گرفت.
آنچه که در این کارگاه آموزشی خواهیم آموخت، چکیده ای کاربردی از مفاهیم، دانش، ابزارها و کارکردهای مدیریت بازاریابی مشتری محور و ارزش مدار می باشد بگونه ای که با مفاهیم مهمی مانند راهبردهای بازاریابی (Marketing Strategy)، آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)، برنامه بازاریابی (Marketing Plan)، فرآیند STP و مزیت رقابتی پایدار (Sustainable Competitive Advantage) در عمل آشنا خواهید شد. در کنار مطالب تئوریک فوق در قسمت کارگاهی به بررسی دقیق و موشکافانه طرح بازاریابی خواهیم پرداخت و آنچه را که فرا گرفتهایم در عمل تمرین خواهیم کرد.
شرکت در این برنامه آموزشی به افراد و گروه های زیر توصیه می شود:
بازاریابی حوزه وسیع و تاثیرگذاری در هر کسب و کاری می باشد. اهمیت بازاریابی تا آنجاست که پیتر دراکر می گوید هر کسب و کاری تنها دو کارکرد دارد: نوآوری و بازاریابی! مشارکت در این کارگاه آموزشی به افرادی که میخواهند در کوتاهترین زمان ممکن، حداکثر دانش و تجربه را در زمینه علوم و فنون مدیریت بازاریابی فرا بگیرند، اکیداً توصیه می شود!
– مدیران عامل شرکت ها و سازمانها
– مدیران ارشد و میانی شرکت ها و سازمانها
– مدیران و کارشناسان تیم های بازاریابی، فروش و تحقیق و توسعه
– کارآفرینان و توسعه دهندگان کسب و کار
– کارشناسان و متخصصین حوزههای مدیریت، سازمان و کسب و کار
– دانشجویان رشتههای مختلف فنی، مهندسی و مدیریت
– افرادی که قصد پیاده سازی و یا جلب حمایت سرمایه گذاران نسبت به ایده های خود را دارند.
– افرادی که به نحوی قصد راه اندازی کسب و کار شخصی خود را دارند.
– افرادی که می خواهند با حداکثر سرعت، در مسیر شغلی و حرفه ای خود رشد و پیشرفت نمایند.
– علاقهمندان به موضوعات کارآفرینی، مدیریتی و کسب و کار
پیش نیاز شرکت در سمینار و کارگاه آموزشی
این برنامه به گونهای طراحی شده است که تمامی افراد با هر سطحی از تجربه، تخصص و علاقهمندی در زمینههای کسب و کار، مدیریت و سازمان میتوانند در آن شرکت نمایند. اهمیتی ندارد که هم اکنون در چه سطحی از تجربه و دانش کسب و کار و مدیریت بازاریابی هستید، حتی اگر قله های موفقیت را فتح کردهاید و یا با تجربه و آزمون و خطا، دانش خود در این زمینه را توسعه داده اید، باز هم مطالب تازه ای را برای آموختن و فرا گرفتن خواهید یافت و توانایی خود را در معرض ارزیابی، تمرین و تقویت بیشتر قرار خواهید داد.
برنامه درسی دوره
اهمیت و تاریخچه بازاریابی | |||
بازاریابی همان تبلیغات یا فروش نیست! | |||
فروش در مقابل بازاریابی | |||
فلسفه فروش در مقابل فلسفه بازاریابی | |||
تعریف مدیریت بازاریابی | |||
رویکرد طرح کسب و کار به بازاریابی | |||
رابطه مدیریت استراتژیک و بازاریابی | |||
مفاهیم پایه مدیریت بازاریابی | |||
تعریف بازار (Market) | |||
سیر تکاملی بازارها | |||
انواع بازاريابي | |||
شیوه های بازاریابی و انواع تقاضا | |||
دستیابی به مزیت رقابتی در بازار | |||
استراتژی های رقابتی پورتر | |||
کدام بنگاه، کدام استراتژی؟ | |||
مزیت رقابتی پایدار | |||
پیشنهاد ارزشی: Value Proposition | |||
آمیخته بازاریابی | |||
ارکان بازاریابی Marketing Mix | |||
اجزای آمیخته بازاریابی | |||
4C و 4P در بازاریابی | |||
ارکان بازاریابی در خدمات | |||
فرآیند بازاریابی | |||
اجزای اصلی فرآیند بازاریابی | |||
نمونه اقدامات بازاریابی | |||
ماتریس BCG | |||
راهبردهای Product | |||
محصول را تجزیه و تحلیل نمایید! | |||
موقعیت در بازار (Position) | |||
نحوه ارائه بیانیه Positioning | |||
مفهوم Product Positioning | |||
نمونه Positioning در صنعت خودرو سازی | |||
هویت (تصویر، ارزش) برند | |||
راهبردهای Place (توزیع) | |||
شبکه های توزیع | |||
سه استراتژي طراحي كانال هاي توزيع | |||
راهبردهای Pricing | |||
قیمت گذاری و فرآیند خرید | |||
پنج F مشتریان در فرآیند خرید | |||
طرح های قیمت گذاری | |||
راهبردهای Promotion | |||
آمیخته ترویج | |||
تبلیغات | |||
کالبدشکافی تعریف تبلیغات | |||
اهداف تبليغات | |||
5M در تبلیغات | |||
ترویج فروش | |||
تفاوت تبلیغات و ترویج فروش | |||
روابط عمومی (نمونه) | |||
بازاریابی مستقیم | |||
بررسی بیشتر: فروش شخصی (حضوری) | |||
تفاوت فروش شخصی و بازاریابی مستقیم | |||
ابزارهای آمیخته ترویج محصول | |||
بودجه بندی بازاریابی | |||
روش های مختلف بودجه بندی بازاریابی | |||
کدام روش بودجه بندی بازاریابی؟ | |||
نمونه بودجه بازاریابی و فروش | |||
طرح بازاریابی در عمل | |||
اجرا و نظارت برنامه بازاریابی | |||
کارگاه، کارگروهی و مطالعه موردی |
نقد و بررسی دوره
هیچ نقد و بررسی برای این دوره ثبت نشده است.